Hoe is de wetgeving aangaande externe audits de afgelopen jaren veranderd ter bevordering van de auditkwaliteit?

In het licht van de huidige ontwikkelingen en fouten binnen de RA beroepsgroep heeft de overheid en de AFM regels en richtlijnen aangesteld en aangescherpt ter bevordering van de auditkwaliteit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Advisering en controle werden een aantal jaren geleden gescheiden van elkaar. Een accountantskantoor mag bij een cliënt niet zowel de controle uitvoeren als adviezen geven. Dit is nu ook in de wet vastgelegd.
Antoni