Kun je een controle en boete krijgen als je aan het vissen bent vanaf je eigen terrein zonder vispas in water v/d gemeente?

Stel je woont bijv. langs een gracht of een brede sloot, en je zou binnen vanuit je eigen raam kunnen vissen in water v/d gemeente, kun je dan ook worden gecontroleerd of je in het bezit bent van een vispas?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
5.7K

Het beste antwoord

Jazeker kan dat, als ze per boot controleren (en dat doen ze).
Dat je vanaf je eigen terrein of huis vist doet niet ter zake, net zomin als je vanuit je eigen boot vist.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Het gaat er niet om vanaf welk terrein je vist maar in welk water.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En als het stuk water toevallig ook tot jou "grondgebied" hoort?
Ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is...
Rieneke1
8 jaar geleden
Als ik dit zo lees gaat het ook over vissen in water op eigen erf, tenzij er ontheffing is. http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet-en-regels/binnenwater/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus als het om water zou gaan waar geen controle vanaf een boot mogelijk is, zoals een te smalle sloot of een grote vijver die nergens op aan is gesloten kun je geen boete krijgen?
Rieneke1
8 jaar geleden
99 cent, dat heb ik idd niet handig neergezet.
Ik ging uit van de situatie dat achterkanten van huizen aan het water raken, en je dus niet vanaf de openbare weg te zien bent.
Als dat wel het geval is, dan kan je in principe ook dan een prent krijgen.