Nieuwe, defecte HP printer retour gestuurd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Ruim 4 weken geleden een nieuwe printer in de online HP Store aangeschaft. Deze was duidelijk gebruikt en werkte ook niet naar behoren.

De dag erna heb ik in overleg met HP de printer retour gestuurd, met de toezegging dat ik mijn geld binnen acht dagen teruggestort zou krijgen.

Nu, bijna 4 weken en tientallen telefoontjes verder, heb ik mijn geld nog steeds niet terug.

Ik bel zowat bijna elke dag en krijg steeds dezelfde belofte dat de restitutie binnen 3 - 8 werkdagen zal gaan plaatsvinden.

Wat kan ik hieraan doen? Dit gaat mij te lang duren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Een actie die je kunt ondernemen: je kunt een ingebrekestelling sturen, dat is een brief waarin je het volgende toelicht:
1. De gemaakte afspraak: wat is er afgesproken, hoe en wanneer;
2. Wat is HP niet nagekomen?
3. Stel een tijdslimiet om alsnog te voldoen. Je wilt immers gewoon je printer weer terughebben.
4. Als ze niet voldoen: te nemen vervolgstappen (verzuim, actie tot schadevergoeding bij de rechter) en vermelden van wettelijke rente. Hoewel je zo te lezen een particulier bent, heb je daar ook gewoon recht op.
5. Evt. deze brief aangetekend versturen, zodat je later een bewijs hebt dat jij deze brief verstuurd hebt en dat HP deze ontvangen heeft.

Let wel: ook dit kan een zaak van lange adem zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Over het schrijven van zo'n brief is meer informatie te vinden op de website van het Juridisch Loket: www.juridischloket.nl. Daar kan je ook terecht voor meer hulp en adviezen, zowel via de website als bij een kantoor, te vinden in veel grote steden.
Antoni
8 jaar geleden
Hier https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ vind je voorbeeldbrieven, in de rubriek Consumenten een "Voorbeeldbrief Ingebrekestelling ondeugdelijk product". Deze brief is eenvoudig aan te passen aan je eigen situatie.