Ik geniet een werkloosheidsuitkering (België) maar de RVA begint lastig te doen. Als ik me uitschrijf en later herinschrijf, duurt het dan weer even?

Ik heb vernomen dat ze je na 2 jaar werkloosheid oproepen voor gesprekken. Als je dus na pakweg 1 jaar en 11 maanden uitschrijft, en een maand later opnieuw inschrijft, duurt het dan opnieuw 2 jaar vooraleer ze lastig worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je gaat gewoon een baan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad je wil er van genieten!!!op de lange duur werkt dit tegen je zelf ,je mist straks relevante werk ervaring !mist scholings trajecten ,pensioen opbouw .enz .kom op .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom doen ze pas na 2 jaar lastig, en waarom heb je geen baan?

Antwoorden (2)

Je geniet een uitkering je moet gewoon solliciteren dan heb je ook geen last van ze. Iedereen moet werken.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik denk zomaar dat dat opvalt en ook niet geaccepteerd wordt.
Ik weet niet hoe de regels in België zijn, maar in NL is het zo dat je voor X tijd een werkloosheidsuitkering (WW) krijgt, als je die voor het einde van die duur stopzet en later opnieuw aanvraagt, wordt er gekeken naar je werkverleden vóór je aanvraag, en in het door jou voorgestelde trucje zou je dan dus helemaal geen WW meer krijgen maar naar de bijstand moeten (lager inkomen en nog veel meer regels en controles).
Of ze laten je uitkering doorlopen, maar dan loopt die periode waarna ze "lastig gaan doen" ook door en heb je dus gelijk "last" aan je broek. Wat niet zo gek is, want als je na 2 jaar nog niet aan het werk bent, kijken ze gewoon waarom dat zo is, en of je hulp nodig hebt daarbij.
Dus wat wil je? Want je vraag suggereert dat je wel je uitkering wilt ontvangen (je goed recht), maar zonder de bijbehorende verplichtingen, en dat gaat niet lukken.