Zonder schriftelijke toestemming foto van mij in tijdschrift, wat kan ik doen ?

Er is van mij foto in tijdschrift geplaatst, geen echte portret maar voor familie , en verdere bekenden duidelijk herkenbaar. Foto was voor prive gebruik voor bedrijf van nu ex-vriend, hij heeft toen gevraagd of hij foto mocht gebruiken voor zijn eigen site, nu blijkt dat hij foto heeft door verkocht naar tijdschrift, zonder dat ik daar schriftelijk toestemming heb voor gegeven. Kan ik hier wat tegen doen, en loont het zich voor hier een zaak van te maken, naast vertrouwensbreuk vind ik het ook inbreuk op prive.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Lees dit eens en zoek daarna veder met de naam Auteursrecht schending.
Je kan een schadevergoeding vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga eens met je vraag naar het juridisch loket. Zij kunnen je gratis en concreet op weg helpen. Ook kunnen ze eventueel wat meer over kosten en winkansen vertellen.

Suc6 !

http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Ozewiezewozewiezewallakristallix