moet ik dit melden bij de politie/gemeente/wijkagent enz.?

Deze avond(23-2-2015) rond 23:20 hoorde ik met mijn moeder tijdens het tv kijken een harde bonk. Wij schrokken heel erg, want er is al een keer bij ons een poging tot inbraak gedaan, en er zijn veel inbrekers in mijn stad actief. Gelukkig was er niks ernstig aan de hand, er was een banaan op een raam gegooit. Mijn moeder baalt enorm omdat ze vanochtend de ramen heeft schoongemaakt. Wij hebben een hoekhuis dus er kunnen mensen gewoon heel makkelijk de tuin inlopen.
Maar mijn vraag is nu: moet ik hier een melding van doen bij de gemeente/politie/wijkagent enz. of moeten we wachten en kijken of het vaker gebeurd of iets anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
9 jaar geleden
Kan het ook door een dier zijn gedaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onlangs apen boos gemaakt?
Amadea
9 jaar geleden
Een eekhoorn bijvoorbeeld is waarschijnlijker.
Ivana
9 jaar geleden
Eekhoorns gooien toch geen bananen met kracht tegen ramen!
Lovekonijntjes, je kan het melden, maar ik denk dat ze het zelfs niet eens noteren bij de politie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk dat het inderdaad gewoon van die jongeren zijn die zich willen bewijzen tegenover de groep. Als het vaker gebeurd ga ik het waarschijnlijk wel melden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zit er ACHTER jullie achtertuin want dat teken je nu juist niet. Wonen daar ook mensen die vanuit hun tuin gegooid hebben of jullie directe buren? Melding maken kan zodat als er straks weer wat gebeurt er al een dossier ligt maar het hoeft niet. Ze zullen er niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Pelle, inderdaad, daar doet men niets mee. Het was waarschijnlijk een vervroegde banaan voor een voetbalwedstrijd die nog moest komen. Liever een banaan tegen mijn raam dan eieren. Dat is hier een tijdje de sport geweest van jongelui die 's avonds thuis kwamen vanuit de sportkantine. Ik heb zelf een mandje eieren neergezet met een groot bord: prijsgooien.
Niks zeggen, gaat vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Joan
Heb je nog foto's gemaakt? Was het drukker dan anders? Was het resultaat dat het hierna ophield?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jodokus, ze lagen dubbel van het lachen, hebben excuses aangeboden en gaven mij de titel: "m..rdw..f".

Het beste antwoord

Maak voor jezelf een dossier, datum en wat er gebeurde. Als dit of andere rare dingen gebeuren: noteren. Als het over een tijdje nodig blijkt, heb je alles op een rijtje genoteerd en kun je dat eventueel aan een wijkagent overhandigen.

Nu kunnen jullie het beter negeren, de meeste lol die mensen hebben die dit soort flauwekul uithalen is een reactie van de slachtoffers. Krijgen ze geen reactie, dan hebben ze er ook veel minder lol van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, gewoon laten gaan met die banaan ::))