Kun je vervolgd worden wanneer je als minderjarige probeert alcohol te kopen?

Stel je zit in een restaurant als 16-jarige en bestelt een wijntje. De ober vraagt wat je leeftijd is. Je zegt dat je 18 bent, de ober vraagt om je legitimatie en je leeftijd blijkt 16 te zijn. Is deze poging tot het kopen van alcohol dan strafbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee
Castle
9 jaar geleden
De ober moet van te voren je leeftijd controleren en niet achteraf.
Ivana
9 jaar geleden
Castle, de vraag is of de 'leugenaar' strafbaar is. Bovendien staat er nergens dat de ober achteraf de legitimatie vraagt, maar daar wordt ook geen vraag over gesteld.

Het beste antwoord

nee. je krijgt het alleen niet mee