Mag een auto twee kleine aanhangwagentjes trekken?

Aan een van de aanhangwagentjes zit achter een trekhaak gemonteerd. Daardoor is het mogelijk om de auto twee aanhangwagentjes te laten trekken maar mijn vraag is......is dat toegestaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
5.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang je maar niet op de openbare weg komt

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet.

Dat kan je terugvinden in artikel 5.18.1 van de regeling voertuigen.
1. Met een motorvoertuig mag niet meer dan één aanhangwagen worden voortbewogen.
2. Met een gelede bus mag geen aanhangwagen worden voortbewogen.
3. Met een gehandicaptenvoertuig mag geen aanhangwagen worden voortbewogen.
4. Met een motorfiets met zijspanwagen mag geen aanhangwagen worden voortbewogen, tenzij het wiel van de zijspanwagen is beremd.
5. Het eerste en achtste lid zijn niet van toepassing op landbouw- of bosbouwtrekkers en motorrijtuigen met beperkte snelheid.
6. Het eerste lid is niet van toepassing op een motorvoertuig waarmee meerdere aanhangwagens worden voortbewogen en waarbij de samenstelling van deze aanhangwagens blijkens het kentekenregister leidt tot één aanhangwagen.
7. In afwijking van het eerste lid mag met een bedrijfsauto een samenstel van een dolly met oplegger worden voortbewogen.
8. Een samenstel van een motorvoertuig en een aanhangwagen heeft ten hoogste twee draaipunten.