Wanneer mag ik nou beginnen met autorijlessen? Ik wordt eind augustus 17...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (6)

Voor de wet mag je pas op je 18e op de openbare weg rijlessen nemen. Je mag dus wel op het terrein van een rijschool zelf, heb ik van een instructeur begrepen.

Toegevoegd na 22 uur:
fout, ik geef toe. toen dit mij verteld werd was de wetgeving nog niet aangepast :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wtd, er was toch een regeling dat je eerder ook ne rijbewijs kon halen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn fout, het volgende antwoord plus reactie geeft al aan dat de wetgeving veranderd is. Niet naar mij luisteren dus :P
ben pas op mijn 23e begonnen met lessen dus nooit te maken gehad met minimumleeftijd
Nieuwe wetgeving geeft aan dat je al met 16 en een half mag beginnen met lessen. Op je 17de kan je je rijbewijs halen maar tot je 18de moet er tijdens het rijden iemand naast je zitten die minstens 10 jaar ervaring heeft met autorijden. In principe mag je al lessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aanpassing van de wet is er nog niet door heen. Tot dat deze wet wijzigt mag dat pas op je 18 jaar. Hopelijk voor jou zal de wet voor het eind van het jaar worden aangepast. Dan mag je je rijbewijs gaan halen van af je 16,5. Daarna mag je met een ervaren bestuurder naast je tot je 18 rijden.
ronron1212
12 jaar geleden
Op je verjaardag, als je 18 wordt!

Toegevoegd na 1 uur:
Maar je wordt 17, lees ik nu pas. Dan mag je , als het eind van het jaar doorgaat, volgend jaar gaan starten met 17,5.

Maar voor NU is het dus nog 18.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wetswijziging zou in Januari 2010 van start gaan, dit werd uitgesteld naar de zomer en nu is het al november.
Dus in november (als ze het niet weer uitstellen) mag je vanaf je 16e gaan lessen.
De rest van de info is al door andere gegeven;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je 17de mag je beginnen met lessen. Echter alleen in een duaal ingericht voertuig met erkend instructeur.