auto inbeslag genomen en staat al 2.5j bij me thuis , mag ik deze wegdoen aan het oud ijzer ?

mijn auto is inbeslag genomen door het gerecht en is verbeurd verklaard , maar ondertussen staat de wagen al 2.5j bij mij thuis . volledig rot ondertussen...
ik heb de sleutels , papieren en de wagen is NIET verzegeld .
mag ik de wagen wegdoen ? ( oud ijzer )
ik heb al verschillende malen gebelt voor hem te komen halen ( en dat gingen ze ook doen zeiden ze )
maar alweer een jaar verder staat hij hier nog..

Weet jij het antwoord?

/2500

Verbeurd verklaard betekent feitelijk dat de auto niet meer van jouw is en mogelijk vernietigt gaat worden. Jij mag dit niet doen. Aangetekend berichten met de vraag: wat te doen.

Nee dat mag niet. De auto is namelijk verbeurd verklaard dus feitelijk niet meer van u. Ik zou juridisch advies inwinnen bij bijvoorbeeld het juridisch loket. Mogelijk dat u de auto kan terug krijgen. Is de verbeurd verklaring aangevraagd door de staat of door een particuliere partij?

er is beslag op gelegd. verkopen/weggeven/etc mag niet, is een economisch delict. neem contact op met de ombudsman als het een aktie van overheid was. stuur een brief via een \dvokaat dat ze een week de tijd hebben om 'm op te halen en dat je het anders zelf doet/laat doen.

Ik ga er altijd vanuit dat een verhaal klopt, maar bij uw vraag mis ik toch wel het een en ander. Als uw auto verbeurd is verklaard was uw auto dus in eerste instatie in beslag genomen door een bevoegde instantie. De auto blijft dan een korte tijd staan in de opslag van politie en gaat dan naar de dienst Domeinen (DRZ – Domeinen roerende zaken) voor opslag omdat een politiebureau nu eenmaal geen pakhuis is van inbeslaggenomen voorwerpen. De dienst Domeinen bewaart goederen die door Justitie of door andere officiële opsporingsinstanties in beslag zijn genomen. Na een bepaalde termijn vraagt de dienst Domeinen stallingskosten per dag per vierkante meter. De auto blijft daar staan omdat de rechter uiteindelijk moet beslissen wat er met de auto gaat gebeuren. Dan zijn er twee concrete mogelijkheden. Of verbeurdverklaren of teruggave aan de rechtmatige eigenaar. Bij verbeurdverklaring wordt de auto verkocht of vernietigd. Ik ken de reden van inbeslagneming van uw auto niet maar u schrijft dat de auto met alles erop en eraan bij u thuis staat. Blijkbaar heeft de rechter in uw geval zich uitgesproken voor teruggave. U moet ergens in het verleden een brief gekregen hebben van het ministerie van Financiën, dienst Domeinen dat u de auto kon ophalen na overleg van het verzekeringsbewijs en het bewijs dat u de rechthebbende bent. Dat schijnt dus gebeurd te zijn, want nogmaals, anders stond de auto niet bij u thuis maar bij de dienst Domeinen. En als rechthebbende kunt u dus uw auto verkopen, laten slopen of nog jaren bij u thuis laten staan. U mag er zelfs mee rijden als u nog in het bezit bent van uw geldige rijbewijs en de auto APK-goedgekeurd is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100