Kan er met de grote loterijen ook gefraudeerd worden?

Bijvoorbeeld dat er veel minder wordt uitgekeerd dan men beweert?Is daar toezicht op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige loterijen bedrijven bepaalde mensen in dienst hebben die een soort voorbereidend onderzoek doen...

Dan gaan ze kijken of de gene die de prijs gaat winnen wel tegen de spanning kan en niet alla minuut helemaal doordraait en bijvoorbeeld gelijk naar het riag moet,,,

Of het prijzengeld dat uitgekeerd word ook echt uitgekeerd word daar heb je speciale notarissen voor : die notarissen worden gecontroleerd door sub-notarissen en de sub-notarissen worden op hun beurt weer gecontroleerd en gedubbelchecked.......

Maar sommige notarissen zijn ook omkoopbaar voor een leuk middenklasser autootje bijvoorbeeld.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk,dat er geen enkel systeem waterdicht is. Als degenen die geacht worden hier toezicht op te houden,zelf in de fout gaan,zal dat wel lukken. Want: Wie controleert de controleurs?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.
De staatsloterij laat prijzen vallen op loten die niet verkocht zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, lees onderstaande link maar eens daar hebben ze het over fraude bij de staatsloterij. Overigens als je googled op fraude en loterij komt er een hele lange lijst naar boven.