Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil iemand niet op mijn uitvaartplechtigheid hebben. Moet ik dat officieel vastleggen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
499

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maar daar merk je toch niks van ? En heb je al plannen in die richting dan ?? Over vijf, tien, twintig, veertig jaar kan een persoon die je nu niet moet volstrekt irrelevant zijn of zelfs helemaal uit je leven verdwenen.

Uiteindelijk is het aan de persoon zelf om te besluiten of die je een laatste eer (of trap na-wat wel heel smakeloos zou zijn) wil bewijzen of niet. Het is geen kwestie van wel of niet 'een uitnodiging' sturen zoals mijn schoonmoeder dat zo mooi zei ; ze kunnen het ook in de krant of zo lezen. Je kunt het wel eventueel in je testament laten vastleggen of bespreken met een potentiële nabestaande.

Dat hoeft geen officieel testament bij een notaris te zijn of zo ; gewoon een stuk papier waarop je zelf dingen kunt vastleggen rondom je begrafeniswensen ; muziek, kleuren, bloemen, voorkeuren , en natuurlijk ook of je bepaalde mensen beslist niet aanwezig wilt hebben. Het zal dan aan je nabestaanden zijn om te zorgen dat jouw wensen worden gerespecteerd. (Moeten ze natuurlijk wel weten dat jij zo'n papier hebt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor dit goed doordachte antwoord.

Andere antwoorden (1)

Dan moet je een uitvaartplechtigheid in besloten kring organiseren in een crematorium en uitnodigingen sturen naar degenen die wel mogen komen.

Vieringen in een kerk (althans in een katholieke) zijn altijd voor iedereen toegankelijk.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding