Is zo'n V-'tje van een beveiliging legaal?

Om in bezit te hebben.
Ik zie ze tegenwoordig overal op internet te koop en in dumpstores.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Je ziet zelfs wel eens politie-insignes enz. bij de dumpstores liggen. Zij mogen ze verkopen omdat er tenslotte verzamaars hiervan zijn.
Je mag ze dus gerust kopen.
Dragen is weer wat anders . Dit mag niet!
Als je zo'n V-tje zou dragen en je wordt gecontroleerd, moet je kunnen aantonen dat je bevoegd bent het te dragen. Dat je echt de opleiding tot beveiliger gevolgd hebt of in opleiding bent. Je hebt dan een groene pas die je kunt laten zien. Ben je beveiliger met diploma, dan moet je een grijze pas kunnen tonen.
Overtreding kost je dan ca. €1500,-!
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Ja, deze mag je gewoon in je bezit hebben. De dumpstore zou ze anders niet mogen verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, deze mag je in je bezig hebben, maar niet zo maar dragen. Het dragen hiervan zonder dat je de bevoegdheid hier voor hebt is strafbaar, net als het dragen van rangen, standen en dergelijke die je niet verdiend hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+