Hoe wordt het grensbedrag van € 1.750 bepaald om in hoger beroep te gaan?

Om in hoger beroep tegen een kantonrechter te gaan moet het belang hoger zijn dan 1.750. De vraag is hoe dat bedrag wordt bepaald in geval van periodieke belangen. Stel dat verhuurder een huurverhoging eist van 100,- per maand. Dat is op jaarbasis 1.200. De kantonrechter gaat daarmee akkoord. Maar het belang voor meerdere jaren is veel hoger dan 1.200 namelijk bijvoorbeeld 2.400 per twee jaar en 3.600 voor drie jaar huur. Hoe wordt met zoiets omgegaan?

erotisi
10 maanden geleden
in: Wetgeving
SimonV
10 maanden geleden
In de wet is bepaald dat partijen van een door de kantonrechter gewezen vonnis in hoger beroep kunnen komen, tenzij de vordering waarover de rechter in eerste aanleg had te beslissen niet meer beloopt dan € 1.750,- euro of, in geval van een vordering van onbepaalde waarde, er duidelijke aanwijzingen bestaan dat de vordering geen hogere waarde vertegenwoordigt dan € 1.750,- euro, een en ander tenzij de wet anders bepaalt (artikel 332 Rv lid 1). https://www.incassoadvocaten.nl/hoger-beroep-tegen-het-vonnis-van-de-kantonrechter-de-appelgrens/ https://cassatieblog.nl/proces-en-beslagrecht/de-appelgrens-bij-objectieve-cumulatie-van-vorderingen-waarop-verschillende-deelvonnissen-wordt-beslist/

Geef als eerste antwoord