Wanneer een buitenlander(wel EU lid) tijdelijk in Nederland gaat wonen en werken. Moet deze zich dan ook verplicht verzekeren en 120 euro p/m betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De irritante radiospotjes "Zoek dekking" nog niet gehoord??

Het beste antwoord

Ja, iedereen die werkt in Nederland is hier ook wettelijk verzekerd. Als werkende in Nederland ben je automatisch verzekerd voor de AWBZ. De Zvw verplicht je een zorgverzekering te sluiten bij een Nederlandse zorgverzekeraar.

Let wel, woon je in een verdragsland, dan kun je aanspraak maken op medische zorg in het woonland én in Nederland. Dit geldt ook voor de meeverzekerde gezinsleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan een internationale ziektekostenverzekering afsluiten. Maar als deze buitenlander ook gewoon komt werken hier, moet je je verplicht verzekeren ja.

http://www.meeneemlijst.nl/verzeker/work_living/