Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Boete op een ongeldige locatie; kan ik bezwaar indienen?

Beste mensen op goeievraag,

Ik heb recentelijk een boete gekregen in de stad Groningen, voor het bij me hebben van een open flesje bier (wat ik persoonlijk een idiote boete vind, maar dat ter zijde). Nu heb ik de acceptgiro van de boete thuisgestuurd gekregen en wat blijkt: het adres wat als locatie aangeschreven staat bestaat helemaal niet. Sterker nog, het enige wat er op lijkt, was niet de locatie waar ik deze boete heb gekregen.
Ik vraag mij af of ik hier bezwaar tegen kan tekenen en zo ja wat ik hierin moet vermelden.

Alle hulp zou fijn zijn! Ik heb het momenteel niet heel breed bij kas dus het besparen van €97,- zou niet verkeerd zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Indien gegevens op het proces verbaal niet kloppen betekent dit dat deze niet juist is en dus ongeldig verklaart kan worden.

Ik heb dit zelf ook eens gehad, ik ben in bezwaar gegaan dat ik daar nooit ben geweest en dat na het opzoeken van het adres dit adres helemaal niet bestaat.

Ik heb het boetebedrag teruggekregen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, goed antwoord. Dit heet een vormfout.
Er is eens een moordenaar vrijgesproken op het verkeerd spellen van zijn naam (door iemand in het juridisch proces).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding