hoe lang kan een school de schoolonkosten opeisen ?

Toegevoegd na 1 uur:
welk is de verjaringstermijn van schoolfacturen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kun je even een toelichting geven op je vraag. Ik heb geen idee wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel namelijk de verjaringstermijn van schoolfacturen
vb: energiebedrijven kunnen maar 5 jaar hun geld opeisen van niet betaalde facturen, ziekenhuizen 2 jaar.
ronron1212
9 jaar geleden
Elk bedrijf ook scholen kunnen in tegenstelling wat jij zegt wilpin hun geld altijd blijven op vragen mits ze je maar aanmanen en herinneringen sturen. Schulden aan leveranciers verjaren dan echt niet zou wel makkelijk zijn.

Antwoorden (2)

De school kan onkosten blijven opeisen tot het bedrag betaald word.

Ik heb zo'n voorval ook gehad, de kosten waren te hoog en ze gingen akkoord met een maandelijkse afbetaling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zolang ze er maar achteraan blijven zitten wel inderdaad. Als ze na vijf jaar ineens een factuur vinden die nooit is verstuurd dan hebben ze pech.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt ;-)
Geld dat jij aan een bedrijf schuldig bent moet jij gewoon betalen. Het gaat er om dat ze niet na vijf jaar ineens kunnen bedenken: 'oja die meneer/mevrouw is ons nog geld schuldig' en dan nog ineens een factuur gaan versturen.

De algemene wettelijke verjaringstermijn is 20 jaar. Maar tussen bedrijven en particulieren is de verjaringstermijn bij de aankoop van producten 2 jaar (levensmiddelen, wasmachine maar ook electra) en bij de aankoop van diensten 5 jaar (tandarts, reisbureau e.d.)

MAAR!! Deze verjaringstermijn gaat in na de laatste bekendmaking. Dus als er maar 1 factuur gestuurd wordt, dan is 2/5 jaar na dato de factuur verjaard. Maar als er dus in de tussentijd herinneringen of aanmaningen worden gestuurd dan gaat elke keer opnieuw de verjaringstermijn in.