Ik lig in scheiding,.. Ik ben door de rechter uit huis gezet,..de hypotheek wordt door beide betaald,. Wie betaald nu gas/ licht/ water enz enz?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Jij samen met je vrouw of man. Je bent net zolang verantwoordelijk voor de kosten tot de echtscheiding is uitgesproken en de verdeling is geregeld. Als je huis moet worden verkocht zit je ook nog aan de tijd vast dat de verkoop duurt en moet je als het huis met schuld wordt verkocht de helft van de schuld betalen en bij winst krijg je de helft.
ronron1212
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Je hoeft de energiekosten van de ander toch niet te betalen?
VS heeft nu zelf energiekosten.
Hypotheek is een andere zaak, daar blijf je beiden aansprakelijk voor.
Reddie
9 jaar geleden
Min. Zie reactie van Rieneke1.
ronron1212
9 jaar geleden
Jammer Rieneke1 ben je wel eens gescheiden ik wel een aantal keren maar zo is het nu eenmaal. Reddie je wel eens gescheiden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen ervaring. Maar als je samen verantwoordelijk bent voor de kosten moet degene die in het huis blijft wonen ook meebetalen aan energiekosten van de ander?
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat ben en blijf je dus ook samen voor alle rekeningen en dat is ook mijn antwoord. Minnen is zo makkelijk als je niet weet waar je het over hebt.
Rieneke1
9 jaar geleden
Hoe werkt dat dan Ron, worden de energiekosten van beiden bij elkaar opgeteld en betaalt ieder de helft?
ronron1212
9 jaar geleden
Normaal gesproken is dat zo Rienske alleen hij is door de rechter al uit het huis geplaatst en dat is om een reden en daarover zal de rechter waarschijnlijk ook wel iets hebben gezegd over de extra kosten die hij nu moet maken.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ok Ron, bedankt!
Dit is niet te zeggen, dat moet vastgelegd zijn in het scheidingsconvenant. Hier moeten afspraken over gemaakt zijn, die door beide partijen ondertekend moeten zijn.
Gas, licht en water worden meestal door de gebruiker betaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
crea als er een convenant is dat is de scheiding bijna rond het gaat juist om de tijd daarvoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook dan wordt dat meestal door de gebruiker betaald.
ronron1212
9 jaar geleden
crea zo werkt dat niet. Als je al eens een scheiding hebt meegemaakt dan weet je wel beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben gescheiden ronron, ik woon nog in de koopwoning, die nu ook op mijn naam staat. Bij ons ging dat wel zo.Dus ondanks dat ik het wel heb meegemaakt, blijf ik bij mijn antwoord. Als het bij jou anders was dan is dat jammer voor jou. Ik zeg ook niet dat het nooit anders gaat, maar in de meeste gevallen wordt gas, licht en water betaald door de gebruiker. Ik denk als dit niet het geval is, je het beste je advocaat om hulp kunt vragen.
ronron1212
9 jaar geleden
crea in alle gevallen blijf je tot je scheiding mede verantwoordelijk voor de rekeningen als je het onderling goed kunt regelen is dat mooi meegenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik stop met deze discussie, we worden het niet eens ronron. Je hebt gelijk met de betalingen van hypotheek en verzekeringen, maar over het gas, licht en water verschillen onze meningen helaas. Ik heb ook geen link kunnen vinden die jouw mening versterkt, als je die vindt, dan kunnen we hier verder over praten.
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.echtscheiding-wijzer.nl/scheiding-van-tafel-en-bed.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je hebt onderhoudsplicht voor de woning, dit houdt in de verzekeringen en de hypotheek. Zie ik wat over het hoofd? Waarin duidelijk staat dat de persoon die vertrokken is mee moet betalen aan de rekening voor gas, licht en water?
ronron1212
9 jaar geleden
Alleen leef je apart van je partner. Als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, wordt die bij een scheiding van tafel en bed omgezet naar huwelijkse voorwaarden. Jullie gemeenschap van goederen moet dan verdeeld worden. Na de scheiding van tafel en bed hebben jullie beiden eigen vermogen, inkomen en schulden.
Dat moet dus eerst gebeuren wil je geen verantwoordelijkheid meer hebben voor elkaars kosten enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, daar heb je een punt, eigenlijk hebben we beiden gelijk, je bent samen verantwoordelijk voor de kosten. Normaal gesproken worden de kosten van water, elektriciteit en gas betaald door de bewoner van het huis, maar als deze dat verzuimd, door niet willen of niet kunnen betalen, dan zullen de kosten op de andere eigenaar van het huis verhaald worden.
ronron1212
9 jaar geleden
crea we zijn er uit. Dank
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan, de vraag is, wie betaald gas, elektriciteit en water. Het beste antwoord was dus geweest:
De gebruiker, tenzij hij/zij dit niet wil of kan betalen, dan wordt het verhaald op de andere huiseigenaar.