wij krijgen post van de sns bank die niet op onze naam staat, wat moeten we doen?

beste

wij krijgen sinds een paar dagen constant post van de sns bank op naam van iemand anders.
de eerste brief heeft mijn vriend perongelijk geopend en let mij deze zien ik kwm gelijk totmde conclusie dat de naam niet klopt.
wij hebben ook geen rekening geopend bij betreffende bank.
vandaag kregen we weer op dezelfde naam post van de bank, in dit geval kon ik voelen dat het op een pas ging die dus waarschijnlijk bij de eerste brief hoorde waar zon soort randomreader in zat van de sns.

nu hebben we alle brieven het adres door gekrast en hier op gezet retour afzender " woond hier niet".
is dit voldoende of kan het nog gevolgen hebbeb omdat het een pas etc bevat en toch op ons adres een rekening geopend lijkt te zijn??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rekeningen kun je alleen openen op een naam, niet op een adres. Lijkt er meer op dat iemand een rekening heeft geopend en dat daarbij iets in de adresregistratie niet goed is gegaan. Of iemand heeft een adreswijziging doorgegeven maar daarbij zelf iets niet goed ingevuld (verkeerde postcode bijvoorbeeld). Even contact opnemen met de SNS klantenservice, aan de hand van jullie adres en de naam die op de post staat moeten zij wel kunnen achterhalen van wie die post dan is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullend nog, als je een rekening opent bij de SNS moet je o.a. een telefoonnummer en emailadres opgeven, dus degene voor wie die post is moet wel te achterhalen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had het nooit terug moeten sturen maar eerst moeten bellen.

Antwoorden (2)

Bel even met de SNS Klantenservice: 030 - 633 30 00
Op werkdagen van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Zondag gesloten.
Leg even uit dat er steeds post op je adres komt.
Poet
9 jaar geleden
Het is strafbaar om post te openen welke aan iemand anders gericht is. Je schend daarmee namelijk het briefgeheim.

Verstandig is om bij de volgende inkomende brieven jullie adres door te krassen, er onder te schrijven dat deze bewoner niet bekend is bij jullie en de brief weer in de brievenbus te doen. PostNL zal de brief vervolgens retour afzender sturen.

Ook kan je contact leggen met de SNS bank via 030 - 633 30 00 en vragen naar de helpdesk Fraude Bestrijding of neem contact op met de politie via https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/contact-met-sns-bank.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
helaas is mn partner analfabeet dus is de eerste brief ook niet opzettelijk geopend.
zal vanmiddag de andere post die vandaag weer binnen is gekomen persoonlijk bij het sns kantoor afgeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet strafbaar om post te openen wat aan jouw adres is geadresseerd, hoe kom je daarbij?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat Pelle zegt klopt, het is niet strafbaar, wetboek van strafrecht artikel 201: Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. Met andere woorden: Als je post pikt uit een brievenbus, postkantoor, of iets dergelijks en dit open maakt, dan ben je strafbaar.
Niet als je het uit je eigen brievenbus haalt. Artikel 13 van de grondwet gaat hier ook niet op, want dat is alleen als de overheid het doet.
http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnbn1m96qm