wat krijgt een 17 jarige voor poging tot moord of doodslag?

Ik ben zelf bijna gestoken maar gelukkig kwam er iemand tussen en nu zit die gene vast voor onderzoek. Hij is 17 jaar en is bekend bij de politie.
Hij maakte stekende bewegingen richting mij er zijn 4 getuigen inclusief ik.
Ik wil graag weten wat voor straf er opgelegd kan worden aan deze jongen.
Ik ben zelf 14 jaar.

1 jongen probeerden me te lokken om de hoek vanaf mijn huis tot ik een vaas gooide naar deze jongen na dat hij een intimiderende beweging maakte, toen kwam de jongen met het mes om de hoek rennen die daar stond te wachten en maakte een stekende beweging en heeft mij door mij mouw gestoken. Is de jongen die mij lokte ook medeplichtig aan poging tot moord of doodslag? De jongen die mij lokte is ook minder jarig ik weet niet of hij bekend is bij de politie. En als ik de daders moet toevoegen bij de getuigen zijn er 6 getuigen inclusief ik. De jongen met het mes heeft al bekend dat hij een mes bij had en naar mij toe mee is gerend en dat hij niet wist wat hij dee en zwart voor ogen zag.

Ze zijn niet op heterdaad gepakt ze zijn thuis opgepakt.

Danku wel alvast!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
erotisi
8 jaar geleden
stekende bewegingen kan ook onder dreiging vallen . Maar een steek in de mouw hoeft niet meteen poging tot doodslag te zijn maar kan ook een poging zijn tot zware mishandeling. Een zeventien jarige valt nog onder het jeugdstrafrecht dus verwacht niet al te hoge straffen gezien de feiten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jonathan1968, gewoon het proces afwachten nadat de vermoedelijke dader en jij (als vermoedelijk slachtoffer) gehoord zijn.
De rechter beslist en maximum straffen worden zelden gegeven.

Antwoorden (1)

Dat hangt er vanaf, heeft hij psychologische problemen? Waarom wilde hij je neersteken? Is er iets wat hem heeft aangestuurd om dit te doen? De rechter zal dit soort dingen willen weten. De maximale straf voor poging tot doodslag is 15 jaar gevangenisstraf.