Is het verplicht om ingeschreven te staan bij de gemeente in een huis van een woningcoörporatie?

Ik ga anti-kraak wonen, maar vanwege de tijdelijke aard wil ik wel mijn oude huis nog aanhouden. Ik moet me alleen voor het anti-kraak huis inschrijven bij de gemeente. Ik sta dan dus niet meer ingeschreven op het adres van mijn huurwoning. Is dit een probleem? En als iemand anders zich dan wel op mijn adres inschrijft, kan die er worden uit gezet door de woningcoörporatie? Als ze namelijk een tijdje op mijn oude adres is ingeschreven kan ze later het huis van me overnemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
tinus1969
10 jaar geleden
Wat je wil is illegaal, sterker nog, je doet diverse illegale zaken:
-je moet ingewchreven staan waar je woont
-onderhuur zonder toestemming woningcorporatie is meestal verboden via huurcontract
-huurcontract bepaalt bovendien (meestal) dat je het huis huurt om er zelf te wonen.

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat er een onderhuur situatie gaat op treden.
Jij gaat wonen in een anti-kraak woning. Iemand anders gaat in je oude huis wonen en schrijft zich daarin.

Het lijkt er op dat je dan wel alle schijn tegen je hebt.

Waarschijnlijk gaat de woningbouw je hier voor niet belonen door die andere persoon het huis op basis van medehuurder te laten overnemen.

Er is een kans dat jij en/of die andere persoon uit het oude huis gezet wordt en dan zit je zonder huis, want dat anti-kraak is maar van tijdelijk aard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben het huurhuis opgezegd, bedankt voor de reactie. Het is inderdaad te risicovol