Als je onder de 14 jaar bent, mag je zonder vergunning vissen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om in Nederland te mogen vissen heb je een visvergunning nodig. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk, zonder vergunning riskeer je een flinke boete. Deze vergunningen worden uitgegeven door Sportvisserij Nederland. De opbrengst van de vergunningen wordt gebruikt voor het verbeteren van de visserijmogelijkheden, het viswater en de visstand en voor de behartiging van de belangen van de sportvissers.

Ben je op 1 januari van het huidige jaar 13 jaar of jonger dan heb je geen visvergunning nodig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen 12 en 14 heb je een kleine pas nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope.... vanaf 14 jaar ben je vergunningplichtig.
tot 12 jaar heb je geen vergunning nodig behalve op water van een vereniging
je mag met 1 hengel vissen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je alleen vissen onder de 12 zonder vergunning, wanneer er een volwassen persoon MET vergunning je begeleid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag op je 12e zonder vergunning vissen met één hengel en met de toegestane aassoorten.
Dus niet met kunstaas op snoek want daar heb je wel een vergunning voor nodig.
Meer info kan je vinden sportvisserijnederland.nl of stekkie.nl