Stel een winkel heeft een aanbieding waar geen op=op bij staat ofzo. kan ik de winkel dan verplichten mij het product te leveren of te compenseren?

dus ook niet zolang de voorraad strekt ofzo. Gewoon een aanbieding uit een folder of internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit forum is nederlands, zeer nederlands. Ik denk dat alle zuiderburen die dit lezen ons uitlachen.

Het beste antwoord

Nee dat kan je niet verplichten maar in de praktijk zal het wel gedaan worden of het moet er precies bij staan. Maar dat geld wel voor artikelen die gangbaar en normaal in het assortiment zitten, zijn het artikelen die echt speciaal ingekocht zijn is het helaas pindakaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja als je het product IN de aanbiedingsperiode BETAALD, krijg je de korting ook al wordt het misschien pas 2 weken later geleverd. Je kan de winkel hier aan houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Zelfs als het een gangbaar product is, wil het niet zeggen dat je het vooruit mag betalen en naderhand tegen dezelfde condities geleverd krijgt. Als de winkelier het voor je doet is dat alleen service buiten het gangbare om en geen verplichting. Soms worden gangbare producten éénmalig met korting ingekocht en tijdelijk tegen gereduceerd tarief verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betaalde een keer een jurk, na 3 weken was die er niet, hij was op. Ik kreeg mn geld terug en weg=pech..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit niet zelf verzonnen hoor, ik werd er op attent gemaakt door de winkel ZELF! Het product was al uitverkocht in de winkel en ik zei tegen de kassiere: Wat jammer nou, dat ik geen gebruik kan maken van de korting, waarop de kassiere zei: als U nu betaalt, krijgt U gewoon de korting, de levertijd kan wel even wat duren. @Ytje: als de verkoper werkelijk geen mogelijkheid ziet om het product te leveren, is een restitutie meer dan billijk (overmacht). Als je de vraag goed leest: GEEN op = op, dan kan je de winkel er daar op aanhouden.
Ivana
12 jaar geleden
Freekfluweel, jij hebt gewoon mazzel gehad. De winkelier was je niets verplicht. Ik kom uit de branche en ken alle ins en outs, plus alle wettelijke regels!
Dat OP=OP en "zolang de aanbieding geldt" is eigenlijk alleen een psychologisch duwtje. Het spoort mensen aan om vooral NU te kopen, want morgen kan het er niet meer zijn....

Als het er niet bij staat verplicht dat de leverancier tot niets. Hij mag gewoon zeggen: sorry, het product is helaas uitverkocht. Dat "helaas" geldt dan niet voor hemzelf!
12 jaar geleden
Voor alle producten kan een winkelier zeggen, sorry het is uitverkocht. Gangbare producten zullen in principe weer worden aangevuld, maar hoeft niet. Het kan tenslotte ook niet meer geproduceerd worden. Op=op is gewoon een reclamekreet en heeft geen wettelijke betekenis.
Andersom is misschien wel interessant te weten. Als je iets gekocht hebt en dat artikel zie je een paar dagen later in de uitverkoop liggen, dan kun je de winkelier daar op aanspreken. Hij had je moeten waarschuwen. Wel zo netjes lijkt me.

Toegevoegd na 17 uur:
En als op de bon staat dat je mag ruilen, breng je het artikel terug, vangt je geld en koopt alsnog het zelfde artikel, maar nu tegen een lagere prijs.
Overigens heeft dit niets met je vraag te maken, maar toch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Hij had je moeten waarschuwen. Wel zo netjes lijkt me." Dat kan *netjes* zijn (als ie al vantevoren wist dat 't binnenkort in de aanbieding zou komen), maar verplicht is dat zeker niet.