Stel een winkel heeft een aanbieding waar geen op=op bij staat ofzo. kan ik de winkel dan verplichten mij het product te leveren of te compenseren?

dus ook niet zolang de voorraad strekt ofzo. Gewoon een aanbieding uit een folder of internet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dat kan je niet verplichten maar in de praktijk zal het wel gedaan worden of het moet er precies bij staan. Maar dat geld wel voor artikelen die gangbaar en normaal in het assortiment zitten, zijn het artikelen die echt speciaal ingekocht zijn is het helaas pindakaas.

Ja als je het product IN de aanbiedingsperiode BETAALD, krijg je de korting ook al wordt het misschien pas 2 weken later geleverd. Je kan de winkel hier aan houden!

Dat OP=OP en "zolang de aanbieding geldt" is eigenlijk alleen een psychologisch duwtje. Het spoort mensen aan om vooral NU te kopen, want morgen kan het er niet meer zijn.... Als het er niet bij staat verplicht dat de leverancier tot niets. Hij mag gewoon zeggen: sorry, het product is helaas uitverkocht. Dat "helaas" geldt dan niet voor hemzelf!

Voor alle producten kan een winkelier zeggen, sorry het is uitverkocht. Gangbare producten zullen in principe weer worden aangevuld, maar hoeft niet. Het kan tenslotte ook niet meer geproduceerd worden. Op=op is gewoon een reclamekreet en heeft geen wettelijke betekenis. Andersom is misschien wel interessant te weten. Als je iets gekocht hebt en dat artikel zie je een paar dagen later in de uitverkoop liggen, dan kun je de winkelier daar op aanspreken. Hij had je moeten waarschuwen. Wel zo netjes lijkt me. Toegevoegd na 17 uur: En als op de bon staat dat je mag ruilen, breng je het artikel terug, vangt je geld en koopt alsnog het zelfde artikel, maar nu tegen een lagere prijs. Overigens heeft dit niets met je vraag te maken, maar toch!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100