ik moet na het ziekenhuis voor ivf behandelingen om zwanger te worden moet ik hiervoor zelf snipperuren voor inleveren

wat zijn mijn rechten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Dat gaat je inderdaad je snipperuren kosten tenzij je een aardige baas hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je neemt vrij. Dit gaat je baas niks aan en je bent ook niet ziek. Waarom denk je dat je dit verlof van je baas krijgt? Die heeft er geen belang bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het bezoekje zijn vruchten afwerpt kan de baas altijd nog verlof geven :) +1
In je CAO of bedrijfsregels staat precies vermeldt hoeveel uur je mag opnemen voor ziekenhuisbezoek.

Vaak is dat niet meer dan twee uur, dus de rest moet je van je eigen snipperuren opnemen.

Maar goed, zwanger raken doe je in je vrije tijd toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een punt. Bij mij heeft de baas het als ziekteverlof vergoed. Als een collega een depressie heeft en naar een psycholoog moet valt dat er ook onder. Weet niet of dit wettelijk ook zo is.
Zwanger worden is geen ziekte inderdaad maar je kunt er behoorlijk beroerd van zijn. Geestelijk en lichamelijk.