Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik moet na het ziekenhuis voor ivf behandelingen om zwanger te worden moet ik hiervoor zelf snipperuren voor inleveren

wat zijn mijn rechten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
715

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat gaat je inderdaad je snipperuren kosten tenzij je een aardige baas hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je neemt vrij. Dit gaat je baas niks aan en je bent ook niet ziek. Waarom denk je dat je dit verlof van je baas krijgt? Die heeft er geen belang bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het bezoekje zijn vruchten afwerpt kan de baas altijd nog verlof geven :) +1
In je CAO of bedrijfsregels staat precies vermeldt hoeveel uur je mag opnemen voor ziekenhuisbezoek.

Vaak is dat niet meer dan twee uur, dus de rest moet je van je eigen snipperuren opnemen.

Maar goed, zwanger raken doe je in je vrije tijd toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een punt. Bij mij heeft de baas het als ziekteverlof vergoed. Als een collega een depressie heeft en naar een psycholoog moet valt dat er ook onder. Weet niet of dit wettelijk ook zo is.
Zwanger worden is geen ziekte inderdaad maar je kunt er behoorlijk beroerd van zijn. Geestelijk en lichamelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding