Moet een politieagent zich aan zijn woord houden als je je moet melden en hij beloofd heeft je niet aan te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als dit schriftelijk is vastegelegd, ja. Als dit informeel is gebeurd zou dit ook moeten, maar men kan altijd zijn woord veranderen. Gezien het feit dat hij een politie agent is moet hij zich er eigenlijk wel aan houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou natuurlijk wel zo moeten zijn: beloofd is beloofd. Maar als die politie-agent ontkent dat tegen jou gezegd te hebben, dan is het zijn woord tegen het jouwe. Ik vrees voor je dat zijn woord dan geloofd wordt. Jij kunt immers niets bewijzen, tenzij je met je telefoon een geluidsopname van de belofte hebt gemaakt.