kan ziggo aansprakelijk worden gesteld voor ontbreken internetverbinding op werkplek stichting?

Als je een contract afsluit om op 28 juni diensten geleverd te krijgen van ziggo, en deze heeft pas op 10 juli dus 12 dagen later alles geregeld , wegens domme fouten, oa een kabel die niet in de algemene centrale verbonden was maar los lag plus ondanks dat er een monteur geweest is een nieuwe hd recorder kwam, het nog niet deed, deze de smartcard geactiveerd had en ikzelf nog een keer het in hun systeem zelf nog niet omgezet was dus dat 1 vd redenen was waarom er geen zenders binnen kwamen.. dus gewoon domme fouten.. waardoor het internet 10 dagen plat gelegen heeft en tv 12 dagen. kan dan ziggo aansprakelijk gesteld worden voor de opgelopen achterstand van de stichting door het gebrek van de diensten? want ze vinden dat hun niet aansprakelijk zijn daarvoor .maar ik vind dus van wel, en heb gezegd dat ik het niet meer dan redelijk vind dat voor de frustratie en de tijd die het gekost heeft plus gewoon minstens 40 uur minder op internet heb kunnen werken ....dat ze 2 maanden de abbonementskosten mogen vergoeden om de schade te dekken.en hun bieden een lullig bedragje van 20 euro aan , na alle ellende. dus ben benieuwd in hoeverre je internet bedrijf aansprakelijk gesteld kan worden voor het niet leveren van diensten op de afgesproken tijd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
bamibal
9 jaar geleden
Heb je een zakelijk of particulier abonnement?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies bamibal.
Wat je wel mag verwachten is dat de abonement natuurlijk niet eerder in gaat dan wanneer de diensten werkelijk geleverd worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enigste wat je kunt krijgen is een vergoeding voor de dagen dat je geen internet en tv had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt deze aansprakelijkheid uitgesloten, of beperkt tot de abbonnementsgelden in die periode. Dat zal dan moeten staan in de voorwaarden waarmee je akkoord gegaan bent toen je het contract sloot.

Het beste antwoord

wettelijk gezien, 1. een groot bedrijf (zoals ziggo) trekt zich niks aan van de wet, het 'personeel' dat 20 euro vergoedding biedde bekommert zich helemaal niet om specifieke zaken: met andere woorden, die kan het niet schelen of ze iemand nou wel of niet helpen/aanstaan, het verhoogd hun salaris niet als ze je beter helpen, ze hebben er geen persoonlijk profijt van. Als ze je meer vergoeding toewijzen dan dat hun is opgedragen als 'werkdoel' door leidinggevenden dan lopen ze alleen maar carriererisico's meer dan waar ze baat bij hebben, deze uitleg is jammer maar helaas gericht op hoe de grotere bedrijven tegenwoordig te werk gaan, waaruit jouw probleem ook voortvloeit als ik het zo lees.

als je dus iets op ze wilt forceren (ze gaan dus niet instemmen uit zichzelf) moet dat via het rechterlijk circuit, en als je dan in het gelijkgesteld wordt dan hef je hun 'beleid' op die dan boven de wet blijkt omdat zij geen gelijk hadden. Maar om dit nou te doen voor een late aansluiting ed? Ik denk dat juridische stappen ondernemen meer gaat kosten, maar zonder dat krijg je niks gedaan bij een bedrijf die alleen 'doorschuift' naar 'wie er over gaat' en dat diegene dan een generiek antwoord geeft zonder fouten te erkennen.

Nu over de wettelijke feiten, het is een bedrijf, een civiel bedrijf en die heeft officieel niet meer rechten, dan de slager op de hoek.

Zodra een bedrijf in Nederland in gebreke blijft met het te laat leveren van diensten, waar je dus voor betaald hebt (''goederen/diensten'') of anderswijs een contract voor hebt lopen (wordt gezien als reeds afgenomen voor de looptijd) en vervolgens niet volledig vergoeden, omgerekend in wat ze niet hebben geleverd, dan pleegt een bedrijf heel nauw genomen, diefstal. Je hebt dan betaald voor iets dat niet volledig geleverd is, en omwille van hun ''regelingen en beleid'' willen ze je iets anders forceren als oplossing, zonder dat ze inbreng toestaan op die punten (eerste verhaal), ze zijn alsnog strafbaar als ze niet alle ''goederen'' evenaren, dus niet volledig terugbetalen/terugkoppelen als verlenging van de Dienst/goederen.

Dat is pas officieel wettelijk het geval als ze je in een minsaldo brengen, dus simpel voorbeeld, je koopt iets van 20 euro en ze blijven met goederen in gebreke, en ze bieden je 15 euro terug. Dit klint onlogisch in deze context, maar in dit geval is het een rekensom van abbonement en gemiste dagen. Bijvoorbeeld abbonementsprijs ~ 31d, x aantal gemiste dagen = schuldsaldo van hun
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het werd iets te lang, nog een aanvulling: Als ze dus het schuldsalso niet volledig vergoeden/in mindering brengen dan zijn ze strafbaar, overigens een deel van je vraag over aansprakelijkheidsstelling, dat is nogal lastig en dat ga je er bij hun waarschijnlijk niet in krijgen, kun je alleen gerechtelijk forceren als er redelijke stukken zijn voor winst/productieverlies, toch lastig want voor dit soort zaken is het 1. het niet waard en 2. waarschijnlijk wordt het direct afgelast ivm toetsing van zaak voordat het komt, ligt per zaak of het goed mogelijk is. tevens voor het aansprakelijkheids verhaal, in telecomvoorwaarden staat vrijwel altijd een heel hoofdstuk over aansprakelijkheid, door iets af te sluiten ga je vaan geruisloos akkoord met het vrijstellen van hun aansprakelijkheid ivm vertraging/verlating enz enz, echter geldt hier hetzelfde: bedrijfsbeleid gaat nooit boven de Wet, als je de mogelijkheden onderzoekt weet je meer. verschilt dus echt per zaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
duidelijk thanx