Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb n bekeuring gekregen voor te hard rijden, maar het staat naar mijn idee raar ingevuld wat is jullie reactie?

Goeienavond , ik baal ontzettend , heb net een boete gekregen omdat ik te hard reed ... Mijn fout , ik weet het ... Ik trok voor het stoplicht op en ging over t limiet :-( , nu staat er op de gele bon die ik gekregen heb " overschrijding Max. snelheid met 72 km. per uur " hoe moet ik dit lezen ... ?! Ik reed nl (met aftrek) 72 km. per uur waar je 50 mag en ik reed dus 22 km. per uur te hard... zoals het op de bon staat geschreven lijkt het wel of ik 72km. per uur te hard reed, er staat verder nergens op de bon geschreven dat je er max 50 mocht én ook niet dat ik er 22 te hard reed /over de grens ging, ik heb nooit eerder een bon/bekeuring gehad dus weet ook niet hoe dit door de politie omschreven wordt , ik zie graag reacties tegemoet , alvast bedankt !’

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
877

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk staat er een feitcode op de bon, waaruit de voor jou nu missende informatie te halen is. De feitcode bij te hard rijden in de bebouwde kom is bijvoorbeeld een andere dan bij te hard rijden buiten de bebouwde kom. Zoals ik het lees is het misschien wel een beetje knullig geformuleerd (tenzij je komma's of andere leestekens vergeet te vermelden hier) maar de uiteindelijke constatering zal vast wel duidelijk zijn.

Staat er ook een bedrag op het bonnetje, of is dit een snelheid die via de officier gaat (omdat het binnen de bebouwde kom is misschien)?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het staat precies zo genoteerd .Er staat wel n bedrag op :-0 , 205,- !! Was idd binnen de bebouwde kom, bedankt voor je reactie!
Asl je 72 km te hard had gereden was je rijbewijs ingenomen, maar dat is niet het geval. Als je een boete van €205 + administratiekosten krijg is het goed verwerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding