Welke voorwaarden zijn er aan vaste verblijfplaats? Als je 2 woningen bewoont, heb je het recht om zelf te kiezen waar je domicilie staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Met alle respect maar je haalt een aantal zaken door elkaar. Domicilie kiezen is, of hoeft, niet de plaats te zijn waar je woont. Het is het zelfs meestal niet. Domicilie kies je bv bij een notaris. Zo ook je verblijfplaats. Dat hoeft niet de plek te zijn waar je woont, maar is wel de plek waar je verblijft, bv een camping oid. En met waar je woont bedoel ik waar je staat ingeschreven bij de gemeente. Jij kunt dus kiezen tussen twee plekken om je woonadres op te geven, om je te laten inschrijven. Op dat adres woon je. Naast een domicilieadres, woonadres en een verblijfplaats heb je ook bijvoorbeeld nog een postadres. Snap je het een beetje?