Wat is de boete/straf van het kopen van namaakartikelen in Turkije?

Ik ga deze zomer naar Turkije en ik las net dat een meisje een boete had gekregen nadat ze namaakartikelen had gekocht. Waar dat was? Weet ik niet.
Maar nu is mijn vraag: wat is de straf/boete als je in Turkije namaakartikelen koopt en je gepakt wordt? Of is dat helemaal niet strafbaar daar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Het beste antwoord

In Turkije krijg je geen boete als je gewoon een namaak T-shirt of horloge koopt ofzo. Voor het meenemen van nepartikelen vanuit Turkije naar NL zijn wel regels, zo mag je bv niet meer dan drie stuks nep merkkleding meenemen of maximaal 1 liter sterke drank.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee het is daar niet strafbaar.(misschien het verkopen wel) je mag alleen niet meer dan 2 van dezelfde namaak artikelen meenemen naar nederland