Is een mondelinge overeenkomst zonder schriftelijke bevestiging rechtsgeldig?

Enige tijd geleden heb ik telefonisch mijn contract bij XMSnet laten aanpassen. Dit werd opgenomen en mijn gegevens werden doorgenomen, welke ik moest bevestigen.
Ik heb echter nooit een schriftelijke bevestiging ontvangen, ik heb uberhaupt nooit wat schriftelijks (of per email) ontvangen mbt deze contractwijziging.
Als ik even snel hun eigen voorwaarden doorspit (http://xmsnet.nl/uploads/editor/XMSVoorwaarden.pdf) lees ik een en ander over online, of schriftelijke bevestiging.

Had ik niet een schriftelijk of electronisch document moeten ontvangen van XMS?
Is het wel rechtsgeldig dat XMS geld afschrijft voor diensten die ik nooit schriftelijk bevestigd heb en ondertekent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Wanneer je nooit ergens doormiddel van een handtekening akkoord op heb gegeven. Mag er geen geld afgeschreven worden. Als jij mondeling toestemming heb gegeven en dit is opgenomen is dit ook geldig. Als dit akkoord niet is opgenomen. Is het niet geldig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een wijziging van een bestaand contract en geen nieuw contract.
In principe is een mondelijke overeenkomst rechtsgeldig. Als het echter tot een conflict komt, dan valt het moeilijk te bewijzen. Laat dus altijd alles ook op papier naar je toesturen. Kun je het bedrijf niet vragen alsnog een contract toe te sturen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ook de mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, ze hebben met jou toestemming het gesprek opgenomen en kan bij een geschil dienen als bewijs materiaal.

Een schriftelijke bevestiging is dus niet noodzakelijk wel gewenst daar het een wijziging betreft en geen nieuw contract.