heb ik recht op een schadevergoeding zonder proces verbaal ?

ik ben begin dit jaar aangereden op een zebrapad, ik liep op het zebrapad en de meneer achter het stuur reed mij aan. Volgens mijn fysio zal ik nooit meer kunnen werken door mijn arm, ik ben nu werkloos. Heb ik nu recht op een schadevergoeding want er is geen proces verbaal opgemaakt ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als de politie een proces verbaal opmaakt is dat nodig om hem strafrechtelijk te kunnen vervolgen voor een (ernstige) verkeersovertreding. Dat hij onrechtmatig jegens jou heeft gehandeld, waardoor je schade hebt, is een andere zaak. Daarvoor moet hij gewoon een schadevergoeding betalen. Of zijn verzekering, dat is niet jouw zaak.
Probleem kan zijn dat hij (of zijn verzekering, die hen juridisch vertegenwoordigt) ontkent de schade veroorzaakt te hebben. Dan kan een proces-verbaal goed helpen, maar dat is er dus niet. Waren er getuigen? Heb je iets anders waaruit is af te leiden dat hij je heeft aangereden? Zo nee, dan kan het een lastige zaak worden.
Maar er is een kans dat je een goudeerlijk iemend treft, die direct toegeeft dat hij het ongeval veroorzaakte. Dus schrijf in elk geval een brief, waarin je hem in nette bewoordingen aansprakelijk stelt.
Het kan om een fors bedrag gaan, dus zoek ogenblikkelijk deskundige juridische bijstand, is mijn advies.
teusvh
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Dat kan je beter aan de verzekering overlaten
Hopelijk heeft oom agent wel wat gegevens opgeschreven van dit ongeval.

Dan zou ik een letselschade specialist inschakelen.
Die zullen het netjes en kosteloos voor je regelen.

bv.. http://www.letselhelpdesk.nl/?gclid=CjkKEQjwhoGcBRDlu9S3mo7-udIBEiQASEw7QnswQQ9fNspZe6PBeJvHBIwKMetU6MKY2Bh878hTz4rw_wcB