Is de wet veranderd inzake erkenning kind van geregistreerde partners?

Het lijkt erop dat je een kind dat wordt geboren binnen een geregistreerd partnerschap niet hoeft te erkennen; men wordt automatisch juridisch ouder. Echter in een andere bron staat dat dat juist wel moet. Is die bron fout wat dat betreft of is de wet veranderd of begrijp ik het verkeerd?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind/vraag-en-antwoord/wanneer-kind-erkennen#:~:text=Bent%20u%20getrouwd%20of%20heeft,dan%20automatisch%20de%20juridische%20vader.

https://www.huwelijk.nl/magazine/13-meer-trouwen/858-huwelijk-of-geregistreerd-partnerschap#:~:text=Verder%20kan%20de%20kerkelijke%20inzegening,aangaan%20van%20het%20geregistreerd%20partnerschap.

erotisi
een jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
ronron1212
een jaar geleden
De eerste van de rijksoverheid is juist

Antwoorden (1)

Ja, m.i.v. 2023 is de wet gewijzigd:
Erkenner krijgt automatisch ouderlijk gezag, samen met de moeder
(zie bron)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden