opgepakt maar geen proces verbaal

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik aangehouden omdat ik een akkefietje hab gehad met een paar conducteurs. Het is zo uit de hand gelopen dat zij aangifte hebben gedaan en ik moest dus mee naar t bureau. Daar heb ik mijn verhaaltje gedaan en de officier van justitie heeft dit gelezen. Daarop heeft hij besloten om van verdere strafvervolging af te zien.

Mijn vraag aan jullie is dan ook... valt dit geintje nog te zien bij bijvoorbeeld de marechaussee? Of een andere instantie? Of is het gewoon helemaal weg nu?

Hans

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Ja het staat waarschijnlijk wel in de computer maar nou ben ik stiekem wel benieuwd wat je gedaan hebt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kom je er zonder kleerscheuren vanaf!

Maar ik lees "marechaussee"!

Ben je beroepsmilitair?
Zo ja, dan heeft dit nog een staartje, want je hebt als militair een voorbeeld functie!

Ben je gewoon "burger" dan staat je naam genoteerd, en ben je verder een vrij man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het geen akkefietje willen noemen, als conducteurs aangifte hebben gedaan. Dan heb je wel een grens overschreden.
Je hebt geluk gehad dat de officier dit door de vingers ziet. Maar er is wel notitie van gemaakt.
Een tweede of derde keer wordt dit zeker niet door de vingers gezien. dus als je je toekomst ziet bij de marechaussee kun je je beter normaal gedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er aangifte gedaan is staat dat in de computer bij de politie.
Als je aangehouden bent staat dat ook in de computer.
Jouw naam staat nu dus geregistreerd en kan opgeroepen worden.
Dat de OvJ van strafvervolging af ziet komt waarschijnlijk omdat het vergrijp redelijk licht is, er te weinig getuigen zijn, het moeilijk te bewijzen valt of er misschien zelfs geen politie capaciteit is.
Omdat de marechaussee een ander computersysteem gebruikt als de politie zullen zij dit niet zien.
Wel kunnen ze het opvragen bij de politie.
Als jij militair bent, en dat bij de politie bekend is, zal het wel doorgegeven worden aan de KMAR.
Omdat je niet vervolgt wordt en dus niet veroordeeld kan het geen negatieve gevolgen hebben voor je. Pas als je een dergelijk vergrijp weer pleegt zal er rekening mee gehouden kunnen worden.