Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik van mijn inpandige berging een extra kamer maken?

Ik huur sinds een jaar een sociale huurwoning, dit betreft en maisonnette woning met 2 kamers (incl. woonkamer). Ook heb ik een inpandige berging. Mijn vraag is, zou ik van deze berging een extra (slaap)kamer mogen maken, zonder dat dit voor de corporatie een probleem zal zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit zal in overleg met de woningcorporatie moeten.
Mogelijk moet er dan een uitpandige berging bij gebouwd worden. (Een tuinhuisje o.i.d.).
(Lees meer...)
jc54
10 jaar geleden
Eigenlijk stel je twee vragen: 1 mag het, en 2 zal het een probleem zijn.

1 Zolang je de berging bouwkundig intact laat, zal het vast mogen volgens de wet. Je kunt alles dan (desgevraagd, als je verhuist) in de oorspronkelijke staat herstellen.
2 Of de verhuurder het een probleem vindt, hangt van een aantal zaken af. Ten eerste of ze het merken natuurlijk. Zo niet, kunnen ze geen probleem maken. Zo ja, dan kunnen ze denk(!) ik hoogstens moeilijk doen als in die ruimte regelmatig iemand slaapt. Bijvoorbeeld omdat de ruimte daar bouwkundig of qua veiligheid niet geschikt voor is (onstnappen bij brand, vocht, ventilatie enz.). Wellicht terechte bezwaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding