als je een ervenis beneficiair aanvaard, waar heb je dan achteraf recht op financieel?

We zijn van plan een ervenis beneficiair te aanvaarden, maar wat gebeurt er als er een plus bedrag overblijft? Krijg je dan een deel of het complete bedrag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dan krijg je jouw deel van het "plus" bedrag.
Alleen zal de afwikkeling van de erfenis meer tijd en geld gaan kosten waardoor het plusje lager zal zijn, maar daar tegenover staat dat je niet met een onverwachte schuld wordt opgezadeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Ik hoop wel dat er een begrafenisverzekering is want anders moet je die wel betalen.