Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik geld laten testen op echtheid?

Ik kreeg vandaag een briefje van 100 van een Macedoniër die een viool van me kocht. Hij voegde eraan toe dat het geld echt was. Nu begin ik me dus vragen te stellen... Kan ik het bij de bank laten testen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het eerst zelf controleren of het biljet echt is of niet. Veel kenmerken zijn gewoon eenvoudig te controleren door te kijken, te kantelen en te voelen.
Heb je daarna nog steeds twijfel dan neem je contact op met de politie of met jouw bank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de bank kun je je biljet laten nakijken. Vaak kun je het zelf ook al beoordelen. Op de site van de Europese Centrale Bank (zie bron) staan alle kenmerken waar biljetten aan moeten voldoen. Als je biljet daar aan voldoet dan kun je er op vertrouwen dat je biljet echt is. Twijfel je of mis je kenmerken dan ga je het beste naar de bank (houd er wel rekening mee dat die waarschijnlijk ook de politie inlichten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding