Kun je huurtoeslag krijgen als je samen appatement huurt en huur samen betaalt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Je kunt huurtoeslag krijgen als je:

- Een zelfstandige woonruimte huurt
- Een gezamenlijk inkomen hebt dat onder de maximumgrens voor huurtoeslag blijft
- De huurprijs onder de maximumgrens voor huurtoeslag blijft

Toegevoegd na 1 minuut:
Het maakt niet uit of degene met wie je samenwoont je partner is of "gewoon" een huisgenoot.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat wel belangrijk is dat je de Nederlandse nationaliteit hebt of een verblijfsvergunning.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op de link in mijn antwoord klikt dan kom je bij de belastindienst. Boven aan het lijstje met voorwaarden staat "U bent 18 jaar of ouder". Dus ja, ook als je beide jonger bent dan 23 jaar maar wel minstens 18 jaar en je voldoet aan de andere voorwaarden dan kun je huurtoeslag aanvragen. Succes!