Als je vanwege ziekte therapeutisch werk verricht en in die periode valt ook een vakantie geef je dan toch vakantiedagen af?

Omdat je normaliter tijdens een ziektewet periode geen vakantiedagen hoeft af te geven...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (3)

Dat ligt eraan of je nog 100% bent ziek gemeld. In dat geval hoef je geen vakantiedagen in te leveren. Ben je bv voor 50% nog ziek, dan gaat het naar rato.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dagen dat u de behandeling ondergaat en niet in staat bent om de dagelijkse werkzaamheden te verrichten mogen er geen vakantiedagen in mindering worden gebracht, u bent namelijk gewoon ziek en in behandeling.

Kunt u wel de dagelijkse werkzaamheden verrichten en werkt u enkel op de dagen dat u therapie heeft dan mogen de andere dagen wel in in mindering worden gebracht op uw verlofdagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Therapeutisch werk wordt gelijk gesteld met ziekte. Als je een ziektewet uitkering ontvangt, gelden de regels van die wet. Dit kun je navragen bij het UWV. Als je door de werkgever wordt doorbetaald, dan geldt de CAO of de arbeidsovereenkomst. Dit kun je bij een vakbond navragen.
Als je ziek bent kun je natuurlijk niet met vakantie gaan, dus het is logisch dat je dan ook geen vakantiedagen op maakt. Heb je een vakantie geboekt en wil je dit door laten gaan, dan moet je je wel beter melden voor die periode. Deze dagen worden dan uiteraard wel afgeschreven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Heb je een vakantie geboekt en wil je dit door laten gaan, dan moet je je wel beter melden voor die periode." Dit klopt dus niet. De uitkerende instantie dient haar goedkeuring hierover te geven en mag men gerust op vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken genoeg voorbeelden v ziektes waarbij je gewoon op vakantie kan hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag gewoon op vakantie als je ziek bent. Er zit wel een maximum aan, als je langer gaat moet je dit bespreken met het uwv.