Heb ik nog ergens recht op?

ik heb voor bijna 2 jaar terug bij een bouwmarkt laminaat gekocht. Nu gaan er overal stukjes af wat ik niet had verwacht omdat het een goede kwaliteit is. De Aankoopbon kon ik niet vinden maar wel een afschrift wat het bedrag zou kunnen zijn en ben terug gegaan.

Ze zouden het hoofdkantoor bellen of ze nog wat voor mij konden doen want er zit 7 jaar garantie op.....weet ik nu pas. Ik werd teruggebeld met de mededeling of ik een datum had waarop het bedrag afgeschreven was , ik ging het opzoeken ..ja dat heb ik maar nu moesten ze ook een ordernr hebben of zoiets...ja hallo dat heb ik toch niet.

het lijkt er nu op dat er niets meer voor mij gedaan kan worden maar is dat zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je in staat bent de datum en de hoogte van het bedrag op te hoesten, moeten ze bij die bouwmarkt toch prima in staat zijn alle gegevens terug te vinden. Volgens mij proberen ze het je alleen maar moeilijk te maken, om onder hun verplichting,want dat is het, uit te komen. Blijf hardnekkig vol houden, dan komt er nog wel wat uitrollen. Succes!

ik denk dat je zeker nog ergens recht op hebt. natuurlijk heb je de orderbon/aankoopbon nodig voor het nummer, maar zoals gezegd, die heb je niet kunnen vinden. wat je nodig hebt is iemand van het bedrijf die "om een hoekje kan denken" of "verder dan zijn neus lang is, kan kijken" en service wil verlenen. als er niets uit dit contact komt, raad ik je aan om een aangetekende brief aan de directie van dit bedrijf te sturen en in de brief x niet heel boos worden x wel "to the point" (= niet afdwalen) schrijven x en zeker benadrukken dat je bewijs van betaling hebt, 7 jaar garantie toekomt en verwacht en dat je binnen 4 weken een positief antwoord verwacht. bij deze brief een kopie van je dagafschrift bijsluiten, "ter informatie". ik denk dat je zeker antwoord krijgt, maar of het positief is, is afwachten, dat hoop ik, het lijkt me van wel. als het nou toch niet lukt, neem dan contact op met een consumentenprogramma, zij hebben bewezen (kassa, radar) dat alleen al vermelding van een naam soms helpt en dat de "belbus" bijvoorbeeld deze klussen tot een goed einde helpt komen. succes!

Ben het eens met bovenstaand antwoord, eerst een aangetekende brief. Werkt dat niet? Als het een 'grote' bouwketen is, zoals karwei, gamma, praxis ed, kun je social media nog proberen. Op het moment dat je je klacht openbaart op bv facebook kunnen bedrijven vaak ineens wél iets! Want anders gaat hun naam er ineens aan bij een te groot publiek. Tv programma kan, maar is de kans ook aanwezig dat je niet wordt uitgekozen en dus niet in het programma behandeld wordt. Succes, maar ik zou (om het netjes te houden) wel eerst de brief schrijven!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100