Kun je verantwoordelijk gehouden worden voor pornoblaadjes uit de jaren '90?

Sinds een paar jaar is er een wet die stelt dat je moet bewijzen dat iemand in een pornofoto ouder is dan 18 en als je dat niet kan ben je strafbaar wegens kinderporno. Ik heb nog een blaadje uit de jaren '90 met wel erg jong uitziende modellen (rond de 16 jaar oud zo te zien), wat moet ik hier mee doen door de shredder gooien of bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je het bewaren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Als hij het mooie foto's vindt?
Ik denk niet dat je daar problemen mee kunt krijgen. Het is een officieel blaadje? Dat betekent dat de makers van de foto's verantwoordelijk er voor zijn en dat die ook geen risico's liepen. Er is in de jaren 80 een hele ophef geweest in de porno industrie om een meisje dat zei dat ze 18 was, maar ze was nog maar 16. Toen dat jaren later uit kwam, hebben ze alle films e.d. vernietigd. Velen gingen failliet.
Daarna zijn de bekende blaadjes erg voorzichtig geworden met minderjarige meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef ze aan mij :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@skyline: internet staat vol met oude foto's en oude blaadjes. Ik verbaasde me er laatst nog over, via nieuwsgroepen kan je echt super oude blaadjes downloaden. Met nog "echte" vrouwen, geen neptieten en echte bossen haar tussen de benen en onder de oksels. Dus als je fotootjes wilt, genoeg te vinden, voor iedere wens. -)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat je net zo trouw bent aan je vriendin?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen geldt er sinds enige jaren omgekeerde bewijslast.
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2007/07_juli/04/binnenland/0704_1400_bewijslast_kinderporno.xml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tinus: Het gaat daar om het plaatsen van afbeeldingen op websites. Hij plaatst zelf niet de afbeeldingen. De afbeeldingen staan in een blaadje dat lang geleden geprint is.

Het beste antwoord

Wet is zeer duidelijk.

In het bezit hebben van sexueel getinte afbeeldingen van kinderen is verboden.

Wanneer de afbeeldingen zijn gemaakt of wanneer jij ze in je bezit hebt gekregen is niet van belang, je mag ze nu niet meer hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Toen de blaadjes gemaakt werden bestond die wet dus nog niet. Wetten gelden over het algemeen niet met terugwerkende kracht. Dus als jij geen persoonlijke reden hebt om ze te willen bewaren kunnen ze prima door de versnipperaar.
Amadea