Mag ik (in België) rondrijden met een auto met het papier "te koop" ?

Ik vroeg mij af of het in België toegestaan is om rond te rijden met een wagen die je te koop stelt door middel van een papier met 'te koop' dat je bv. achter je achterruit plaatst. Ik heb al verschillende partijen gehoord: de ene zegt het mag wel, de andere zegt dat het niet mag. Kan dit misschien verschillen naargelang de stad? En waar kan je dit eventueel te weten komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
SimonV
10 jaar geleden
Wetteksten: 21.6. Op autosnelwegen zijn verboden :
5° de verkoop of het te koop aanbieden van enig voorwerp 25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen. http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/179-art21
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/190-art25

Antwoorden (1)

als je ermee rijdt, mag het, maar zodra je op de openbare weg parkeert, moet het eraf.op prive domein mag het blijven hangen.
fremar