mijn moeder is dementerend en gaat naar een verzorgingtehuis. Mag ik als zoon zijnde haar post op mijn woonadres laten bezorgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5.6K

Antwoorden (2)

U wil het postadres van uw moeder zijn? Als u moeder dat goed vind, dan is dat geen probleem. Als u moeder niet mee wilsbekwaam is dan dient u te overleggen met de arts van het verzorgingshuis.

Waarschijnlijk zit het verzorgingshuis niet te wachten haar post, maar formeel verhuist uw moeder naar het verzorgingshuis en dan ook haar postadres.

Overleg met het verzorgingshuis dat u het postadres voor u moeder wil zijn en wat jullie met de post gaan doen.

Uit uw vraag maak ik op dat uw vader niet meer leeft of niet meer voor haar post kan zorgen.

Waarschijnlijk bent u de mantelverzorger en/of het vast contactpersoon van uw moeder.

Regel wel even een verklaring met uw broers en zussen en andere naaste gezinsleden een verklaring dat u de post van moeder mag afhandelen. Natuurlijk ken ik uw situatie niet dus als geen vader en/of broers en/of zussen heeft dan is de situatie gemakkelijker.

Toegevoegd na 30 minuten:
Ga in gesprek met je moeder over de post en wie de post afhandelt. En zorg dat bij dit gesprek een deskundige aanwezig is die kan beoordelen wat je moeder zegt haar wil is.

Bereid dit gesprek voor en zorg dat de post bij hebt.

Waarschijnlijk krijg je in dat gesprek de toestemming van je moeder om de post af te handelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit mag alleen met toestemming van uw moeder, u kunt en mag dit alleen regelen als u een volmacht (of bewindvoerder bent) heeft, waarin staat dat u uw moeders post afhandelt. Dit kunt u zelf regelen bij een notaris, welke ook de handtekening van uw moeder nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Regel alles het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium via een notaris.