Waar kan je vinden of een (logo)dus geen domeinnaam! van een vliegtuigmaatschappij in het verleden en nu is vast gelegd?

Waar kan je vinden of een logo van een vliegtuigmaatschappij is vastgelegd en nog van kracht zijn of geldig is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Een luchtvaartmaatschappij is meestal een groot bedrijf, en grote bedrijven weten heel goed dat naam (merk) en logo onlosmakelijk met elkaar verboden zijn. Iedere luchtvaartmaatschappij heeft dus tegelijkertijd merk en logo gedeponeerd. Zo is KLM er bijna zeker van dat niet morgen een loodgietersbedrijf met de naam KLM of logo van KLM gaat werken.

Het is dus zeker dat alle luchtvaartmaatschappijen van enige betekenis hun logo bij de oprichting of snel daarna hebben gedeponeerd, en zul je, als je die informatie wilt hebben genoeg hebben aan het jaar van oprichting.

Hier kun je beknopt iets meer lezen over het deponeren van logo en merk, en welke rechten dat geeft.
http://www.jmtc.nl/logodeponeren.html