Zijn er wetten voor mensen die stinken?

mogen deze gewijgerd worden in een bus of trein? of de biblioteek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K

Het beste antwoord

Helaas niet, want ik zou te allen tijde opteren voor een overdadig-parfum-verbod in de openbare ruimte, tot en met de straat aan toe. Maar helaas pindakaas, iedereen mag zo erg stinken als hij wil, al slaat het je nog zo op de longen en ' proef' je de stank na een uur nog steeds of blijft die in de ruimte hangen.

Alleen voor sigarettenrook is een uitzondering gemaakt. Wat voor mij ook niet per se had gehoeven trouwens, maar als je dan toch bezig bent. wees dan consequent. Maar alle andere prikkelende, stinkende en schadelijke stoffen (met parfum/' geurtjes' dus op de eerste plaats) mogen blijkbaar nog, omdat daar de grens wat moeilijker te trekken is en de bron lastiger te localiseren. Winkels die stinken mogen ze ook wel verbieden trouwens ; vooral de afdeling ' geurkaarsen en wierook' in een tuincentrum is een ware beproeving waar je niet in een halve minuut doorheen kunt lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Volgens mij zijn die er niet, maar die mogen er, wat mij betreft, wel komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want dan zouden er richtlijnen moeten komen over wat precies teveel stinken is en wat net mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nEE, maar ik heb wel meegemaakt dat je iemand mag ontslaan omdat hij zo stonk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn daar geen wetten voor. Men maakt zich er bv. wel druk om dat te dikke mensen dubbel moeten betalen voor een ticket in het vliegtuig, maar als ik de hele reis naast zo'n vieze, onverzorgde stinkerd zit, wordt ik ook niet blij. Er zou dus bij iedere ingang van gebouwen en soort stank sensor moeten zitten. Stink je teveel, dan sluit de deur in je gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar niet alleen bij vieze onverzorgde stinkerds.
Ook bij mooie jonge meiden met cosmeticawalmen.
Neej volgens mij niet in een bus of trein. Maar ik heb wel eenskeer mee gemaakt op m'n werk. Iemand die heel erg stinkte is naar huis gestuurd. En toen zijden ze je hoeft niet terug te komen. Maar als je wilt mag je terug komen.. Ik vondt het heel zielig voor hem. Maar jah.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanks (h)
Mensen wEIgeren omdat ze stinken, doen we niet. Kan volgens mij nergens ter wereld.
Die mensen zullen het wel voelen omdat iedereen op afstand blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de huisregels van bijv de bibliotheek of het openbaar vervoer kan makkelijk opgenomen worden dat personen, die overlast veroorzaken, bijv door erge stank te verspreiden, de toegang geweigerd kan worden.

Op deze manier kan er toch opgetreden worden bij excessen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Er zijn geen wettelijke bepalingen die specifiek zien op stinkende mensen. Echter, de wet wordt geacht volledig te zijn waardoor voor elk geschil, dus ook voor deze, wettelijke bepalingen van toepassing zullen zijn. Het is zelfs zo dat indien een rechter geen uitspraak doet omdat deze de wet onvolledig vindt, hij vervolgd kan worden. Of bepalingen wel of niet van toepassing zijn beslist uiteindelijk de rechter. Overigens zijn er wel bepalingen in de wet over stank te vinden (vb 5:37 BW, in dit geval gaat het om buren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel regels over hygiëne, bij mij op het werk bv. (maar niet iedereen houdt zich er aan)

Maar het lijkt me toch een ongeschreven wet, dat iedereen er voor zorgt niet te stinken. (dan heb ik het niet over een scheet)

Zweetgeur, ongewassen kleding, uit je mond stinken.....ga er van over mijn nek.

Ik heb sowieso al wat tegen stinkende mensen, ik doe veel met mijn neus.....mensen die aangenaam ruiken, vind ik fijner om me om te gaan en een praatje te maken, dan met stinkerds. (heb een neus als een bloedhond)

(en nu zullen er mensen reageren en zeggen, dat heel veel mensen er niets aan kunnen doen of een ziekte hebben, voor mij is dat lariekoek, sorry!)

Hier in Nederland zijn er zoveel wetten en regeltjes, voor mij mag er een wet "tegen stinkerds" komen.

Zou het toejuichen!

Wie het niet met mee eens zijn, zouden gewoon voor de lol eens even naast mijn collega moeten zitten, ze heeft heerlijke zweetvoeten, die dwars door de schoenen/laarzen heen ruiken.

Wanneer je er wat van zegt voelt ze zich ook nog beledigd.

Leve het water en zeep!

Stinkerds gewoon weren in bv. openbare gebouwen, openbaar vervoer en erop aanspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat zijn dezelfde wetten als voor mensen die niet stinken.

Het wetboek geldt voor beiden.