mag je zomaar spullen aan huis verkopen?

Stel je staat ingeschreven bij de KVK. Je handelt in zelfgemaakte houten speeltjes. Mag je die verkopen door bij mensen langs de deur te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Poet
10 jaar geleden
Kijk even in de APV van je gemeente (=Algemene Plaatselijke Verordening)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou daar maak je mensen blij mee zeg ;) Ten eerste is er tegenwoordig overdag toch bijna niemand meer thuis en zul je 's avonds moeten werken en inderdaad ik hoop dat dat niet mag! Via internet is veel makkelijker.

Antwoorden (2)

Dat hang af van de gemeente. Meestal is echter een vergunning nodig. Bovendien dient u zich te houden aan de wet op de colportage, tenzij het om zeer goedkope producten gaat. Lees meer op website overheid: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/colportage
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ventvergunning kan nodig zijn, bij andere gemeenten is melding voldoende. Kosten de artikelen meer dan eur 34.- dan gelden ook de regels voor colportage.
Computoon