Mag ik mijn kinderen ook gedeeltelijk onterven?

Ik wil mijn kinderen graag gedeeltelijk onterven. Als ze 25% krijgen van wat ze normaal zouden krijgen dan ik er nog voldoende om vorstelijk van te leven.

Het overige wil ik liever aan ontwikkelingshulp besteden voor scholing "arme" landen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Dat kan maar je moet het wel vast laten leggen door notaris in een testament
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kinderen hebben altijd recht op de legitieme portie, te weten de helft van wat ze normaal zouden erven. Heb je bijvoorbeeld vier kinderen en een erfenis van 2000 euro, dan zou ieder normaal gezien 500 erven. Je mag ze wettelijk gezien op de helft zetten, dus elk 250. De rest kan je dan aan legatarissen ( goed doel bijv.) nalaten. Dat moet wel per testament geregeld worden..