mogen stackers onder de 18 verkocht worden?

Overal op internet word aangegeven dat je onder de 18 geen stackers mag of beter niet kunt nemen I.v.m. de risico's. maar betekend dat ook dat je het dan niet mag halen?
M.v.g.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het feit dat je ze beter niet kunt halen heeft alles te maken met de stoffen die er in zitten, Het betekend niet dat je ze niet zou mogen halen.

Welke stoffen bevatten stackers?
Stackers bevatten geen ephedra en yohimbe meer. Tegenwoordig bevatten stackers stoffen als groene thee, cafeïne, guarana, kolanoot en ginseng.
Ginseng is een plant waarvan de wortel een geneeskrachtige werking zou hebben. Chinezen gebruikten ginseng tegen vermoeidheid en verzwakking. Ginseng wordt soms verwerkt in thee, zeep, huid cremes, sigaretten tandpasta en energiedrankjes. Samen met cafeïne vergroot ginseng de kans op een verhoogde bloeddruk.

Risico’s
De risico’s zullen voor een belangrijk deel overeenkomen met de risico’s van cafeïne. Je kunt aan cafeïne wennen. Ook kun je er hartkloppingen van krijgen en er slecht van gaan slapen.
Bij kolanoot wordt bij langdurig gebruik gewaarschuwd voor een verhoogde bloeddruk. Ook lijkt de combinatie van ginseng en cafeïne tot een verhoogde bloeddruk te kunnen leiden.