contract ondertekend voor een vriend. Hij betaalde niet meer, waardoor ik alle kst moest betalen. Kan ik heb aanklagen of heb ik ook andere opties?

De voorwaarden was dat hij maandelijks zou betalen, in het begin ging dat goed daarna niet meer. De provider heeft het contract stop gezet en heeft de deurwaarder op mij gestuurd. Ik heb alle kosten in een keer betaald aan hun. Vriend zou mij het bedrag terug geven, tot op heden niet gebeurd. Kan ik mijn geld terug krijgen van hem via een rechtszaak of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
Je kan het proberen via een incassobureau als het echter niet lukt kost je dat ook behoorlijk wat geld.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ai... hier heeft iemand een duur lesje geleerd.
Succes joh !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt pijnlijk. Als jij voor hem heb getekend ben jij verantwoordelijk. Ik neem ten minste aan dat je niet van je 'vriend' zwart op wit hebt staan dat hij jou betaald en wat er gebeurt als hij zich er niet aan houd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop dat deze 'vriend' inmiddels ook niet meer tot jouw groep vrienden behoort.. Dit kan écht niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vrienden en geld... geen match!
Ik heb geleerd dat je 'nooit' geld moet uitlenen aan vrienden, als je wilt kun je geld 'geven', zoveel als je kunt missen, maar nooit lenen...!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jodokus zegt. Je kan vrienden geld geven, ze kunnen zelfs geld teruggeven, maar lenen doe je bij de bank. In principe is een mondelinge overeenkomst wel bindend, en je kan (aangezien hij wel een aantal keer betaald heeft) waarschijnlijk wel aannemelijk maken dat die overeenkomst er was. Maar aanklagen is duur, waarschijnlijk is de goedkoopste optie gewoon -1 vriend.

Het beste antwoord

Wat je zou kunnen doen is om hem een schuldbekentenis te laten tekenen. Dan heb je in ieder geval een bewijs dat je geld van hem krijgt. Je kunt erin zetten dat zo gauw hij geld heeft hij jou moet betalen + natuurlijk de wettelijke rente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
En dan betaald hij wel?