Wat zijn mijn rechten als ik een abonnement afsluiten en er vanaf wil zien?

Ik heb zonder er over na te denken (dom dom) een abonnement afgesloten bij een datingsite maar dat was dus niet helemaal de bedoeling haha. Was best duur en heb er eigenlijk geen geld voor.
Wat zijn nu mijn rechten om het af te kunnen zeggen?
Ik kan er niet echt duidelijk iets over vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb overigens gelijk een mail gestuurd voordat het abonnement is in gegaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.

Bij een aankoop op afstand heb je - op een aantal uitzonderingen na - altijd een wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen.

Dat geldt dus ook voor een dating-site.

Via de bronsite kun je een goede voorbeeld-brief vinden die je eventueel op kunt sturen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Een datingsite is een dienst. Het gaat om een betaald abonnement. ALS er is ingelogd op de datingsite kan de dienst niet meer worden geannuleerd. https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
In de vraag wordt gemeld dat de melding gedaan is vóórdat het abonnement inging. Daarop heb ik mijn antwoord gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een mail gestuurd. Ik heb het inderdaad afgezegd voordat ik de dienst heb aangenomen. Ik hoop dus alsnog mijn geld terug te krijgen. En anders pech.