Moet je een bekeuring betalen terwijl je bezwaar aantekend?

Mijn man heeft gister een bon gehaf voor parkeren in een blauwe zone zonder parkeerschijf. Nu hebben wij net een nieuwe auto en we zijn vergeten de schijf uit de oude auto over te brengen naar de nieuwe.

De oude auto is verkocht. Dus gister ben ik direct na het parkeren naar de primera gelopen en zo'n parkeerschijf gekocht. Mijn man is helaas niet bij de auto gebleven en heeft dus niet gezien dat er een bon werd uitgeschreven.

De bon staat op 15:22 en ik heb een kassabon van die schijf van 15:27. Ik wil dus toch proberen bezwaar aan te tekenen. Niet geschoten altijd mis natuurlijk. Het is wel €90,- dat schijfje €1,50.

Maar moet ik wel eerst betalen?
Er is mij altijd verteld van wel, maar nu zegt een vriend dat als ik meteen betaal, ik daarmee svhuld beken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beschikking afwachten en beroep aantekenen. Men hoeft niet eerst te betalen. Wie een beschikking heeft gekregen en het hiermee niet mee eens is, kan binnen zes weken na de verzenddatum schriftelijk beroep aantekenen bij de officier van justitie. Op de achterkant staat precies welke gegevens vermeld moeten worden. Toegevoegd na 10 uur: De boete voor het parkeren in een blauwe zone zonder blauwe parkeerschijf is een boete die valt onder de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv). De hoogte van de boete voor dergelijke verkeersovertredingen wordt landelijk vastgesteld door het ministerie van Veiligheid en Justitie. Deze boete wordt geïnd door het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Zie de Bijlage , bedoeld in artikel 2 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (R400 aa).

Bronnen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004581/Bijl...
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/beroe...

Ja eerst betalen, bezwaar aantekenen, en als deze gegrond verklaard wordt, ontvang je dit terug. Ik geef je weinig kans. Regels zijn heel duidelijk.

Binnen 6 weken ontvang je een brief met aangehechte acceptgirokaart thuis gestuurd. In deze brief staat ook vermeld hoe je bezwaar moet maken en of je moet betalen Naar eigen ervaring weet ik dat bekeuringen die afgehandeld worden door het CJIB niet vooraf betaald moeten worden (betalingstermijn wordt opgeschort). Het mag natuurlijk wel want als je in het gelijk gesteld wordt, krijg je het bedrag weer teruggestort. Even een extra voorbeeldje: als de bekeuring is uitgeschreven door de gemeente Rotterdam, krijg je geen acceptgiro van het CJIB, maar van de gemeente zelf. Zij hanteren de regel dat je wel eerst moet betalen alvorens bezwaar te maken.

Aangezien het hier zoals altijd met dergelijke parkeerboetes een naheffing belasting betreft en geen echte verkeersboete heb je (bijna) geen enkele kans dat je bezwaar gehonoreerd word ,en zul je in elk geval de boete eerst moeten betalen voordat je überhaubt bezwaar aan kunt tekenen. Feit is dat de ''beamte'' heeft vastgesteld dat de belasting op het parkeren niet betaald was op het moment dat hij dit geconstateerd heeft, dat je een bonnetje hebt van een later tijdstip kan betekenen voor de'' Beamte '' dat je de bon gezien hebt en dan vlug naar de winkel gelopen bent om alsnog een parkeerschijf aan te schaffen ,en daar hebben deze belangrijke functionarissen dus geen enkele boodschap aan. toch succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100